Stichting De Maaltijd Express wordt stichting Den Haag Vitaal

Stichting De maaltijd Express

Heet vanaf nu “ Stichting Den Haag Vitaal”

Wat doet stichting Den Haag Vitaal, ze zijn de bedenker en organisator van de Haagse Vitaliteitsdagen. Dit zijn dagen voor senioren om samen sportief bewegen, gezellig en gezond lunchen. Voor € 5,50 per keer senioren 65+ met een ooievaarspas krijgen een hoge korting en betalen slecht € 2,35.
Bij deze dagen staat de sociale cohesie boven aan, winnen is leuk maar gezellig samen de ochtend door brengen en elkaar beter leren kennen is toch het belangrijkst. Zoals de huidige deelnemers elkaar beter hebben leren kennen en samen ook met andere initiatieven van de stichting meedoen. Als voorbeeld met zijn allen meedoen aan het kerstdiner en samen aan een grote tafel zitten dan elkaar toch op een andere manier leren kenen met een drankje tijdens het diner.
De stichting organiseert in samenwerking met De Maaltijd Express ook financieel laagdrempelig diners voor senioren, genaamd de culinaire rondreis door Nederland waarbij iedere provincie aanbod komt. Een drie gangen diner met een koffie na afloop waarbij we de Nederlandse keuken weer onder de aandacht willen brengen. Op iedere hoek van de straat is er wel een internationale restaurant of snackbar maar een oud Hollands diner bestellen lukt nergens.
Waar doet de stichting dit, op de velden en kantine van HSV Duno gelegen aan de Monsieur Nolenslaan 9 in Den Haag. Dit ligt in de Haagse senioren driehoek, in stadsdeel Loosduinen maar tegen de stadsdelen Zegbroek en Escamp aan. In de drie staddelen wonen de meeste ouderen van Den Haag. Onze evenementen zijn dus lopend of op de fiets makkelijk te bereiken. Voor mensen met een beweging beperking hebben we een warme samen werking met de Boodschappen Begeleiding Diest.